קידום אתרים בגוגל - איך לקדם את האתר?
בניתם אתר והוספתם לו מגוון רחב של תמונות ותכנים. אך משום מה, כאשר אתם מחפשים אותו בתוצאות החיפוש של אתר גוגל - הוא מופיע אי שם בעמוד השישי. מה הסיבה לכך?
הדרך בה נקבע מיקום האתרים אינה מקרים. סדר האתרים מבוסס על אינטליגנציה מלאכותית (או אלגוריתם תוצאות החיפוש) תוך ניסיון להתאים את התוצאות בעמודים הראשונים לביטוי אותו חיפש הגולש. לדוגמה, אם חיפשתם "אינסטלטור בפתח תקווה" האתרים הראשונים שיופיע יהיו של אינסטלטורים הפועלים בעיר, או רשימה מעודכנת כמו למשל הקטגוריה המתאימה בדפי זהב. חשוב להבין את המודל שמאחוריו פועלת גוגל, כאשר לקוחותיה הם למעשה הגולש ולא בעלי האתרים. אם כיוונתם להתאמת האתר בצורה מקסימלית לגולשים שלכם - אתם עושים את הצעד הראשון בדרך לקידומו במנוע החיפוש.
איך עובד האלגוריתם הזה?
השיטה בה גוגל עובדים מעולם לא פורסמה במלואה, אך חברות העוסקות בקידום אתרים הצליחו אט אט לפצח את המשתנים המשפיעים על קידום האתר. חשוב לציין כי מדי פעם יוצא עדכון חדש לשיטת הדירוג, והתוצאות משתנות בהתאם. לכן, כאשר אתם מתחילים לעבוד עם חברת המתמחה בשירותי קידום אתרים בגוגל חשוב לבחור חברה עם "יד על הדופק" שממשיכה להתעדכן בשינויים בתחום, ומתאימה את האתר שלכם לאלגוריתם החדש.
אז אילו משתנים אנו יודעים שמשפיעים על מיקום האתר?
חלק מהמשתנים המשפעים על קידום האתר הם בראש ובראשונה איכות (וגם כמות) התוכן הכתוב בו, תוך התאמה למילות החיפוש המבוקשות. אספקט נוסף הוא בניית הקישורים הנכנסים והפנימיים באתר. הכוונה ללינקים מאתרים חיצוניים (הנמצאים בדירוג גבוהה וזוכים לדרגת אמינות גבוהה מצד גוגל) ולינקים בין העמודים באתר.
שאר האספקטים קושרים לבניית האתר עצמו. על הקוד בו כתוב האתר להיות נכון ומותאם למנועי חיפוש, ולהתאים בצורה מושלמת גם לגלישה בסלולר ובטאבלטים. כיום, כאשר מעל 75% מהכניסות לאתרים מתבצעות באמצעות מכשירים ניידים אתרים שאינם מותאמים לסלולר יורדים בדירוג. מעבר להיבטים אלה גם ניואנסים עדינים יותר הקשורים לבניית הדף לרבות הכותרות ומבנה התוכן שבו עשויים להשפיע בצורה ניכרת על קידום האתר.
איך אפשר להכיר את כל האספקטים הללו?
התשובה המהירה היא שלא ניתן להכיר את כולם. מקדמי אתרים מקצועיים, שעברו קורס הכשרה בתחום מכירים את רובם, ועם השנים הם צוברים את הניסיון לדעת אילו טכניקות עובדות בצורה הטובה ביותר בכל תקופה. לאחר שגוגל משנים את האלגוריתם, או הדרך בה הדירוג נקבע, יש להתחיל וללמוד את השינויים מחדש על מנת להמשיך ולתת שירות קידום עסקים בגוגל שיהיה אפקטיבי ויוביל לתוצאות. חשוב להבין כי גם אם הייתם בעבר בעמוד הראשון של גוגל, דבר אינו מבטיח שתארו במיקום זה. רק פעולות קידום מאסיביות ונכונות מדי חודש יסייעו לשמור על מיקום מעל למתחרים שלכם.
אילו עוד אספקטים יש לפרסום העסק וקידומו ברשת?
גוגל כיום היא הרבה יותר ממנוע חיפוש. היא חולשת על תחומים רבים, ובאמצעות חברות שרכשה והקימה היא משפיע גם על שוק הסלולר (מערכת ההפעלה אנדרואיד היא של גוגל), היא בעלת שירות הווידיאו יו-טיוב ומציעה גם מערכת ניווט ופרסום עסקים באמצעות "גוגל עסקים" ו"גוגל מפות". לכן כאשר מתכננים אסטרטגיה של פרסום עסקים בגוגל, יש להתחשב בכל השירותים הקיימים ולעבוד עם חברת קידום המציעה פרישה שוטפת ברשת.
מודל הפרסום בתשלום של גוגל
לצד קידום האתרים ללא תשלום של גוגל במנוע החיפוש (המכונה קידום אורגני) קיימת גם אפשרות פרסום בתשלום.
על מנת להגיע למקסימום חשיפות בעלות האטרקטיבית ביותר, כדאי לשלב את הקידום האורגני עם מעט פרסום ממומן.